איך מגלים את היהלום המצוי בך?

ישבתי עם חברה בבית קפה והזמנתי עוגת שוקולד, מבחוץ היא נראתה די יבשה ופשוטה, היא הביטה בי בביישנות ובצניעות כאומרת "אל תצפי ממני ליותר מדי" עם זאת, בשל העובדה שאני אוהבת שוקולד בכל צורה ואחרי שלוק מהקפוצ'ינו ממש נדרש ביס מהמתוק מתוק הזה החלטתי בכל זאת לטעום מהעוגה הלא מפתה בעליל, תוך כדי חיתוך העוגה חשפתי את הפנים שלה וגיליתי שהוא בעל מרקם נפלא וטעם חלומי.

נראה לי שלעוגה לא היה מושג שהיא כל כך מדהימה, שיש בה הרבה יותר ממה שהיא חושבת או מקווה ואולי החיוך המרוח על פני הדגים לה שהיא צריכה יותר להאמין בעצמה וכשזה יקרה זה יוקרן החוצה וכולם יתעניינו בה ובמה שיש לה להציע.

אולי הייתי צריכה להסביר לה שאחת מהנחות היסוד של הNLP אומרת שבכל אחד מאיתנו יש את המשאבים להם אנו זקוקים .

מה זה אומר?

שיש לנו יכולות שאנחנו לא מודעים אליהם או לא מאמינים שיש לנו אותם.

כל פעם מחדש, כשאני שואלת בקליניקה שלי: "מה יאפשר לך ….?" אני מקבלת תשובות בסגנון:  "אם רק היה לי אומץ אז…." או "אני רוצה יותר ביטחון עצמי" או "אני מסתכל על אחרים ומקנא ביכולת שלהם ל…."

זה מזכיר לי את הסיפור של "הקוסם מארץ עוץ" – במסעה של דורותי לעיר האיזמרגד לפגוש את הקוסם מארץ עוץ, מצטרפים הדחליל העשוי קש שרוצה לקבל מוח כדי שיוכל להיות חכם, איש הפח שחושק בלב כדי שיוכל לאהוב ואריה שמאוד רוצה לקבל אומץ לב כדי להפסיק להיות פחדן. שלושתם יחד עם דורותי מאמינים שרק קסם יוכל להגשים את משאלותיהם, עם זאת, במהלך הדרך הם עוברים תהליך  ומתגברים על מכשולים שונים בעזרת יכולתיהם וכישוריהם. למרבה הפלא אף אחד מהם לא לא היה מודע לכך שמה שהם חושבים שחסר להם קיים בתוכם, רק לאחר שגילו לאכזבתם שהקוסם אינו קוסם וכל זה תרמית הסביר להם "הקוסם" איך כל אחד מהם חשף ועורר את את היכולות הנחשקות בעצמו- הדחליל הפגין את חוכמתו, האריה התנהל באומץ ואיש הפח התגלה כבעל לב חם ואוהב.

עד אותו רגע הם לא הבינו כי המפתח לשינוי שהם כל כך רצו היה קיים בכל אחד מהם וקסם לא היה דרוש פה אלא יכולתיהם נחשפו בעת הצורך ב"מסע הגיבור" שעברו עם דורותי.

כך גם במהלך המפגשים בקליניקה , כל אחד מגלה את היכולות הטמונות בו מלכתחילה ולומד איך להאמין בעצמו וביכולותיו ויוצר את הקסם בעצמו.

אז מה אתם אומרים? מתחשק לכם לעשות ניסוי קטן?

תבחרו ותרשמו לעצמכם מטרה שאתם רוצים להשיג בתחום מסויים בחיים (ממליצה להתחיל בתרגול מטרה קטנה בשלב ראשון, לדוגמא- לבקש העלאה במשכורת )

מתחת למטרה תכתבו מהן התכונות והיכולות שאתם צריכים לדעתכם לפתח כדי להשיג מטרה זו ( לדוגמא- אסרטיביות, ביטחון עצמי, אומץ)

לאחר מכן תעברו על כל תכונה / יכולת ברשימה  ותשאלו את עצמכם לגבי כל אחת בנפרד "האם השתמשתי כבר ביכולת זו בעבר בסיטואציה מסויימת שהייתה חיובית עבורי (אולי בתחום אחר בחיים)?" ברוב המקרים תגלו לשמחתכם שבהחלט זה קרה.

דמיינו את הסיטואציה, תיזכרו איך נראיתם שם, מה הרגשתם ומה חשבתם באותו רגע, תחוו את היכולת הזו  מחדש ואת האפשרויות שהיא נותנת לכם.

בחלק מהמקרים פעולה זו תעורר את היכולת שלכם מחדש עם זאת, לפעמים קורה שלא ניתן להגיע לבד לתוצאה הזו, במקרה כזה יש צורך לעשות תהליך הכולל טכניקה שמעוררת מחדש תכונה/יכולת זאת הקיימת בכם כבר.

אני רואה את זה כמו יהלום גולמי שצריך ללטש כדי לחוות את היופי והניצוצות שלו , היופי נמצא שם תמיד פשוט צריך לחשוף אותו כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שבו.

מסקרן מאוד לגלות מה היהלום שטמון בך.

 

מה דעתך? אני רוצה לשמוע מה יש לך להגיד 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן