סוף סוף אני בהריון ובדרך להיות אמא

יום חמישי בערב,

הטלפון מצלצל,

אני עונה ושומעת את קולה הנרגש של ל. "מירי אני לא מאמינה" היא אומרת וקולה רועד משמחה, "עשיתי היום בדיקה  ואני בהריון!!! את הראשונה אחרי בעלי שאני מספרת לה כי יש לך חלק בנס הזה שקרה לי".

כשסיימנו את השיחה חייכתי לעצמי והתמלאתי אושר, שוב הקשר בין גוף לנפש הוכיח את עצמו.

מהרגע הראשון ש ל. נכנסה לקליניקה שלי האמנתי שיש סיכוי גדול להצלחה. לצד הספקות זיהיתי את הנחישות והמוטיבציה שלה להצלחה, את הרצון לעשות הכל והכוח שלה להרתם בדבקות למשימה שהציבה לעצמה וכך קרה.

יחד גילינו ופרמנו אמונות מגבילות ורגשות שליליים שיצרו חסמים, ממפגש למפגש ראיתי את השינוי שחל בה לא רק בנוגע לאמונה שהיא יכולה להרות אלא גם בביטחון שלה בעצמה, בשפת הגוף שלה שהפכה יותר רגועה ופתוחה, התקווה שתפחה מפעם לפעם , החיוך שהופיע ובצבץ יותר ויותר ואז גם ההריון הופיע.

זהו כוחה המדהים של המחשבה!

הנרי פורד אמר פעם "בין אם אתה חושב שתצליח ובין אם אתה חושב שתכשל, בשני המקרים אתה צודק"  מסתבר שגם הוא צדק (: מכיוון שהמיקוד שלנו מנתב אותנו להצלחה או לכישלון.

ידוע היום והוכח מחקרית שלדרך בה אנו חושבים יש השפעה ביוכימית על גופנו  עד לרמת התא, אחד מהחוקרים שחקר את הנושא הוא הביולוג ד"ר ברוס ליפטון שהוכיח את הקשר בין הרוח לחומר (אפשר לקרוא על כך בספרו "הביולוגיה של האמונה").

האמונות והמחשבות שלנו משפיעות לא רק על מצב רוחנו ונפשנו אלא גם על המערכת הפיזית שלנו, המערכת החיסונית שלנו ,כמו גם על הפוריות שלנו.

פעמים רבות אנו יוצרים  באופן לא מודע חסמים שעשויים למנוע התעברות או לגרום להפלות טבעיות, לדוגמא מספר סיבות שחשפו נשים אצלי בקליניקה (לחלקן היה שילוב של סיבות)-

  • אישה שפחדה שכשתשמין מההריון בעלה יפסיק לאהוב אותה.
  • אישה שחששה מאוד ואף נרתעה מעצם המחשבה על הבדיקות הכרוכות בהריון (חשה שפולשים לגופה) ו מהלידה עצמה (כאבים וסיכונים).
  • אישה שעמוק בתוכה לא האמינה כי ניתן לשלב קריירה עם אמהות ועדיין לעשות את שני הדברים באופן הטוב ביותר כפי שהיא רוצה.
  • אישה שאובדן העצמאות לאחר הלידה עורר בה חרדה.
  • פחד מהאמהות- אישה שהייתה בטוחה שהיא לא תהיה אמא טובה.
  • אישה שחשה ברובד הלא מודע שהזוגיות שלה לא נכונה בכלל עבורה.

חסמים כמו בדוגמאות לעיל ואחרים הם כאמור לא מודעים ולרוב יש להם שורש עמוק יותר מהם הם נובעים, לדוגמא -אישה שכבר מהילדות המוקדמת חוותה מהסביבה הקרובה אמירות בנוסח- "כדי להיות אמא טובה צריך להיות אמא במשרה מלאה" או "נשים שיוצאות לעבוד מזניחות את הילדים שלהם ולכן הן אמהות גרועות".

חשוב להוסיף כי המצאות חסמים עלולה למנוע גם הצלחה של טיפולי פוריות קונבנציונאלים.

אז מה עושים?

קודם כל את נותנת לעצמך חיבוק חזק ומבינה שיש תקווה, מפנימה את הקשר בין גוף ונפש ושמחה שיש דרכים נוספות המשפרות את הסיכוי שתהפכי להיות אמא.

אציין כי מגיעות אלי נשים עם קושי להרות בשלבים שונים – לפני, לקראת ובמהלך פרוצדורות רפואיות. אני מאמינה כי חשוב ללוות ברמת הנפש גם תהליכים קונבנציונאלים  החל מטיפול הורמונאלי , בדיקות שצריך לעבור וכמובן כשפונים ל- IVF. זה חיוני בעיני הן כתמיכה לתהליך עצמו והרגשות העולים במהלכו והן לצורך זיהוי חסמים ופירוקם כדי לשפר את סיכויי ההפרייה.

כאשר אישה שרוצה להרות מגיעה אלי אנו עורכות סידרת מפגשים במהלכה ניתנת תמיכה ונעשה עיבוד של המצב הרגשי הקיים (אכזבה מעצמי, תסכול, עצב, דכדכוך, תחושת כישלון או אחר) המטרה היא קודם כל להשיל את המטען של הרגשות השליליים בשל בעיות הפריון, לפעמים מספיק בהמצאות המטען הזה לפגיעה באפשרות להרות. בנוסף, אנו בודקות האם ישנם חסמים לא מודעים, חושפות ומסירות אותם מהשורש תוך כדי יצירת שינוי באופן החשיבה והחיבור עם העצמי.

את אותו תהליך עברה ל. שממשיכה להגיע אלי לפגישות חיזוק . אני כל כך נהנת לראות את הבטן ההריונית שלה מתפתחת בד בבד עם שמחת החיים והחיבור שלה לעצמה ולנשיות שלה. כשאני רואה את התוצאות האלו בעיניים אני יודעת שזה אמיתי, שהכוח של המוח שלנו הוא בגמישות שלו, בפוטנציאל לשינוי והצלחה, משפיע על גופנו ואנחנו רק צריכות לבחור.

 

 מה דעתך? אני רוצה לשמוע מה יש לך להגיד 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן