קלפים פסיכולוגיים/ השלכתיים

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי קלפים. לכן, באופן טבעי, בקליניקה שלי יש מגוון יפה של קלפים ומדי פעם אני שולפת חפיסה ומשלבת אותה בשיח כשזה נראה  לי מתאים ויכול לקדם בעוד רובד.

מי לא אוהב קלפים?

במהלך השנים גיליתי שגם אנשים שחשבתי שהכי לא יתחברו לקלפים-רציניים, לוגיים, סקפטיים- מאוד אוהבים את דרך העבודה עם הקלפים. בהתחלה אני רואה אותם מביטים בזווית העין על חפיסות הקלפים בסקרנות, יש המעירים הערה כמו "כמה קלפים יש לך" ויש את אלו השואלים בתהייה "מה את עושה איתם?", בסופו של דבר כולם מבקשים לעבוד איתם ונהנים מאוד מהחוויה הזו.

חשוב להבהיר שאני לא משתמשת בקלפים לחיזוי העתיד!  קלפים השלכתיים הם כלי המאפשר אבחון, הדרכה וטיפול הן בעבודה קבוצתית והן באופן פרטני.

כפי שאסביר בהמשך, בעזרת הקלפים יש לנו דרך נוספת להבנת הנפש שלך ברבדים העמוקים שלה, זו דרך מאוד חוויתית לעבור איתה מפגש.

הקלפים משמשים בנוסף, גם לפיתוח היצירתיות, פתרון קונפליקטים, התמודדות עם משברים ומצבי לחץ ועוד.

השימוש בקלפים אלו נפוץ ונרחב מאוד באימון ויעוץ בטיפול סדנאות ובארגונים.

איך משלבים את הקלפים בתהליך אישי?

במהלך השיחה במפגש, אני בוחרת בחפיסת קלפים מסויימת ומבקשת ממך לבחור בקלף או יותר (תלוי בפריסה בה אבחר- יש וריאציות שונות), הבחירה בקלפים יכולה להיות באופן גלוי (פני הקלף גלויים ) או נסתר (בחירה אינטואטיבית).

ראשית אני מבקשת ממך לתת את הפרשנות שלך לקלף בעצמו, בדומה למה שאני עושה בפתרון חלומות. מתוך הפרשנות שלך לקלף ובהתאמה לשיח והנושא עליו אנו מדברים, לפעמים גם אני מעלה אפשרויות  שאני רואה ומציעה שנבדוק אם מתאימים לך. יש פעמים בהם האפשרות שאני מעלה (בחיבור למה שאמרת) יוצרת זרם אסוציאציות חדש אצלך ומביאה תובנות חדשות.

פעמים רבות אני עדה לתובנות חדשות שעולות בעקבות זאת, לפעמים ממש פריצות דרך.

יתרונות השימוש באמצעי זה:

  1. השימוש בקלפים הפסיכולוגיים מאפשר להגיע לרבדים לא מודעים באופן "עוקף שכל". העבודה באופן הזה מאפשרת גישה לאינטואיציה, לדימיון, לרגשות ולרבדים של העולם הפנימי של האדם. הם יוצרים מעין גשר מעל הקוגניציה החודר לתוך הלא מודע, משם עולים תכנים חדשים שההגיון לא מאפשר בשיחה רגילה. אם אתם מאלו הנצמדים להגיון ומתקשים לשחרר זה בדיוק הכלי המתאים לכם.
  2. היות ושפת הלא מודע היא סמלית ואסוציאטיבית (כמו שפת החלומות), הקלפים יוצרים ריחוק וניתוק ממצב הזדהותי ומאפשרים לך התבוננות חדשה על סיטואציות או קושי מסויים בתהליך "השלכתי".
  3. בדרך זו, "עוקפת שכל", ניתן לעבוד בכל רמות התודעה ללא ביקורת או שיפוטיות. מתאפשר לך להקשיב לעצמך ללא מחסומים ומלמדת אותך לפתח יכולת תקשורת טובה עם עצמך ועם אחרים.
  4. הקלפים מאפשרים גיוון ויצירת תהליך חווייתי המעורר את אהבת המשחק הקיימת בכולנו ובכך גם מצליח לגעת במקומות חדשים ו / או במקומות שכבר שכחנו.

 למי מתאים לעבוד עם קלפים ולמה?

שיטה זו מתאימה לכולם ובמיוחד לאנשים שמחוברים מאוד חזק להיגיון ומתקשים להתנתק ממנו.

הקלפים מאפשרים: גיוון, חיבור לרגש, חיבור לחלק הילדי שיש בכולנו ומעל לכל – גשר לתכנים בלא מודע.

מצאתי שכל מי שבא אלי מאוד נהנה מחווית העבודה עם הקלפים ויצא נשכר.

פעמים רבות המפגש עם כלי זה (כחלק ובהמשך לתהליך) מביא תובנות משמעותיות ויוצר פריצת דרך.

השימוש בקלפים מתבצע כחלק מתהליך במפגשים אישיים וכן בחלק מהשיעורים והסדנאות שאני מעבירה.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן