התמודדות עם משברי גיל

יכול להיות שיש לך תחושת ריקנות למרות שהכל לכאורה טוב-  יש לך עבודה טובה, זוגיות טובה, ילדים בריאים ומוצלחים. יש לך ידיעה שאלו חיים טובים ונפלאים אבל משהו מרגיש חסר, לכן עולה בך שאלה "מה לעזאזל לא בסדר איתי?"

יתכן שהמחשבה שזה לא בסדר להרגיש כך כי בסה"כ יש לך חיים טובים עולה בך. מתחילות תחושות של חרדה, כעס על עצמך או על אחרים ואולי יש רצון להסתגר בתוך עצמך, רוצה לישון יותר, התיאבון שלך מושפע, אין טעם בכלום, לחייך זה מאמץ עבורך.

מה מעורר את תחושת הריקנות הזו בתוכך

אולי יש לך תחושה שמשהו כבה בתוכך, יתכן שזו תחושה של החמצה או של אובדן הנעורים. עולות בך שאלות על משמעות החיים. יש מבט לאחור על מה הספקת עד עכשיו ומה רוצה להספיק עוד, אולי תחושת פספוס, חרטה או החמצה "אם רק הייתי…"חבל שלא ….וכו'.  לפעמים זה רק בלבול גדול, מחשבה שמשהו חסר, לא תקין. הכל מלווה בכאב או תחושת חלל ריק בתוכך…

אנשים רבים חווים משברי גיל, לא תמיד הם יודעים שזה משבר גיל, לפעמים לא מבינים אפילו כי זהו משבר וכמה חשוב לטפל בו.

לפעמים המשבר פורץ בעקבות ארוע קשה בחיים כמו- פרידה, מוות של אדם קרוב, פיטורין או אחר ואז המשבר מגיע בבת אחת ובעוצמה חזקה וקשה. יש מקרים בהם המשבר מגיע בהדרגה, נבנה לאט, תופס אחיזה ומתפתח ותופח עד שלא ניתן להתעלם או לברוח.

זה יכול לקרות בכל גיל, מגיעים אלי גברים ונשים עם משבר גיל בגילאי 30-35. כשזה קורה בסביבות גילאי 45-55 מייחסים את זה גם לשינויים ההורמונאלים (גם אצל גברים) וקוראים לזה משבר גיל המעבר. אך היום ברור שיש שורש רגשי עמוק שגורם לכך ולא באמת משנה מה הגיל שלך, המשבר הוא אותו משבר בסופו של דבר.

כל אלו מצבים ממש לא בריאים שכדאי מאוד לטפל בהם, אחרת החלל בפנים הולך וגדל ומחמיר ומשפיע גם על הבריאות הפיזית.

 איך אני יכולה לעזור?

בתהליך של מפגשים אישיים נבדוק ביחד מה קורה לך באופן אישי. נעשה סדר במחשבות ובתחושות שלך- נבחן מה זה החלל הגדול הזה ואיך ניתן למלא אותו, איזה תחושות עולות בך ומה הן גורמות לך. נבחן מה השאיפה שלך, מה הרצון העמוק שלך מהחיים. בהמשך נגלה מה יש מתחת לקשיים האלו, נלמד להתמודד נכון עם הרגשות והשאלות הלא קלות שמטרידות אותך.  נעבור יחד דרך בה יתאפשר לך לשחרר את כל מה שלא נכון עבורך יותר. בנוסף, נמצא את הדרך המיוחדת והנכונה שלך למלא את החלל או הריקנות בתוכך.

בתהליך המרתק הזה נעבוד על חלקים מודעים ולא מודעים לסירוגין. בחלק מהמפגשים אהיה המגדלור שמאיר חלקים חשוכים ומסמן את חוף המבטחים ובחלק מהם אהיה שותפה למסע, בהתאמה למה שיעלה בכל פגישה.

מה יקרה בפגישות?

כל מפגש יתבסס על שיחות בשילוב טכניקות מתחומים שונים. נשלב תהליכים מתחום הפסיכותרפיה האינטגרטיבית, לעיתים נשתמש בטכניקות מבוססות NLP ודמיון מודרך. נפרש חלומות בגישה יונגיאנית, נשתמש בקלפים פסיכולוגיים השלכתיים, בטכניקות מבוססות CBT, טכניקות מתחום האימון ועוד.

השימוש בכלים השונים יהיה תלוי במה שיעלה בכל מפגש, כל מפגש בפני עצמו יכול להיות שונה מאוד מהקודם בפורמט שלו ובחוויה ממנו, לכן זהו גם סוג של הרפתקה לתוך עצמך.

מה יכול לקרות בסוף? למה לצפות?

התהליך עצמו הוא מעין "מסע הגיבור" שלך, זהו תהליך מעצים וחוויתי, קרוב לוודאי שתוך כדי התהליך נגלה חלקים בך שלא הכרת/ שכחת מקיומם בתוכך, יכולות, מאוויים, תובנות, משאלות כמוסות, ועוד. הכוונה היא שבעקבות התהליך התחושה תהיה של חזרה לחיים בכוחות מחודשים, תוך השלמה וקבלת מה שקורה לך בחיים. בסופו של תהליך הראייה העצמית שלך את עצמך תשתנה לטובה והתחושה שלך תהיה יותר חזקה ושלמה עם מי שהינך.

איך זה ירגיש בסוף?

התחושה תהיה שעברת תהליך של שינוי, לפעמים התחושה היא של לידה מחדש, התחדשות או גדילה. של לראות את עצמך באור אחר, להכיר את עצמך לעומק ועל כל גווניך. לעיתים זה יוביל להבנת האג'נדה שלך בחיים, אנרגיה מחודשת שתמלא אותך ותמריץ אותך לעשייה ולפעמים יעוררו אותך לכיוונים חדשים בחיים שמעניינים אותך.

פעמים רבות אני שומעת במפגש המסכם שזו הייתה חוויה שהיא מתנה לחיים, מעבר של שינוי משמעותי ומהותי.

הנה כמה מילים מאנשים שעברו תהליך אצלי-  "הגעתי אלייך שבור ולא היה לי מושג כמה", "הגעתי מתוך תחושה של אין מוצא ויצאתי ממך עם כוחות שלא ידעתי שקיימים בי",  "יש משהו מרגיע ומבריא ביכולת שלך לעשות תרגום למציאות" "הדרך שבה את רואה את הדברים הנאמרת בנימה כל כך נעימה ורציונאלית מרוממת אותי ומקנה לי כוחות","מפתיע אותי כמה לא הכרתי את עצמי עד שעברתי את התהליך אצלך".

 קצת פרטים טכניים

משך הפגישה–בין 50 דקות לשעה.

תדירות – אחת לשבוע.

עדיפות ליום ושעה ספציפיים אם מתאפשר.

איפה-

בעמק חפר (איזור השרון, כ 5 דקות מצומת בית ליד) חניה בשפע וחינם.

מפגשי סקייפ

השקעתך

350 ש"ח למפגש.

הנחות לחיילים/ות  בחובה ולסטודנטים/ות לתואר ראשון.

משך התהליך

התהליכים הם קצרי מועד באופן יחסי. כמו שהתחושה הפנימית שלך לא נוצרה ביום אחד כך גם להצליח להגיע לשינוי עמוק ואמיתי צריך יותר ממפגש או שניים.

לשמחתנו התקדמנו מאז ימי פרויד ובזכות הידע הרב ושיטות מתקדמות שהתפתחו (מיישום של תוצאות מחקרים פסיכולוגיים ומחקרים בתחום המוח) ניתן היום להגיע לשינוי משמעותי בתהליך קצר מועד יחסית.

הידע והניסיון שלי בתחומים ושיטות מגוונות, מאפשר שילוב כלים ייחודי במיוחד לך, דבר התורם רבות לקיצור התהליך.

אורך התהליך אינדווידואלי,  בממוצע  נדרשים בין 10 ל- 20 מפגשים כדי להגיע לשינוי משמעותי ורצוי.


דילוג לתוכן